Webdesign

Op zoek naar een nieuw uiterlijk voor jouw website of naar een compleet nieuwe website of webwinkel? Dan is Van Dongen Online de geschikte partij voor jou. Wij hebben ervaring op alle vlakken van online ondernemen. Van meer bezoekers naar je site trekken tot het realiseren van compleet nieuwe websites.

Hoe pakken wij webdesign aan?

Wanneer we beginnen met het realiseren van een webdesign en website gaan we eerst een plan opstellen.

 

1. Doel van je website

Samen kijken we naar wat het doel van je website. We kijken naar welke bezoekers je binnen wil halen en op welke manier je dat gaat doen en we gaan kijken naar hoe je de bezoekers die je binnenhaalt, aanstuurt om actie te ondernemen.

 

2. Structuur, inhoud en ontwerp

Vervolgens zal de structuur en de inhoud van de website moeten worden bepaald. Wat wil je je bezoekers zeggen? Welke informatie is belangrijk? Op welke manier moeten de bezoekers door de website heen navigeren? Door deze vragen te stellen komen we uiteindelijk op een structuur en op de inhoud op basis van die structuur. Ook gaan we samen kijken naar het globale webdesign dat past bij het doel en de structuur. Wat wil je uitstralen em welk gevoel wil je overbrengen?

 

3. Webdesign vertalen naar een website

Dan dient er een keuze te worden gemaakt. Maatwerk design of een design op basis van een template. Dat wil zeggen, gaan we het globale webdesign omzetten in een unieke uitstraling die we vanaf scratch bouwen of kiezen we voor een design op basis van een bestaande template? Wanneer die keuze is genomen gaan we de website daadwerkelijk realiseren op basis van WordPress, zodat jij heel gemakkelijk je eigen website kan beheren.

 

4. Content en marketing strategie

Wanneer het webdesign vertaald is naar een website en de website af is, is het zaak om vervolgens niet stil te blijven zitten met je website. Om je online aanwezigheid te vergroten en meer omzet te blijven realiseren met je website is het zaak om continu bezig te blijven met je website en nieuwe content toe te voegen en/of op een andere manier bezoekers te trekken. Hiervoor zullen we samen een plan opzetten om op die manier ook op lange termijn meer resultaten uit je website te halen.

Een vaste prijs, geen verrassingen

De visie Van Dongen Online is dat een website pas klaar is wanneer  jij, de klant, ook echt tevreden bent. Bij projecten werken wij altijd met een vaste prijs en niet met een uurtarief. Op die manier kom jij nooit voor verrassingen te staan en weet je altijd waar je aan toe bent. Bovendien sturen we achteraf niet voor elke minuut extra die we aan je website besteden een factuur.

Webdesign voor alle bedrijven

Bij Van Dongen Online werken we vrijwel altijd met WordPress. Het voordeel daarvan is dat het niet uit maakt hoe groot de organisatie is waar de website voor is bedoeld. WordPress kan worden gebruikt voor alle soorten bedrijven. Daarom doen we bij Van Dongen Online aan webdesign voor ZZP, webdesign voor MKB en webdesign voor grote bedrijven. Bovendien doen we webdesign voor zowel startende ondernemers als ondernemers die al jarenlang bezig zijn. WordPress is dermate flexibel en uit te breiden dat er voor elk bedrijf een gepaste oplossing gerealiseerd kan worden.

Luuk is webdevelopment expert, hij helpt je graag met het opzetten van een website via WordPress. Neem contact met hem op via de mail: luuk@vandongen-online.nl of telefonisch: 0623684250.

Plannen voor een nieuwe site of meer uit een bestaande site halen?

Het doel van jouw website

Voordat we beginnen aan het verbeteren van een website of het maken van een nieuwe website kijken wij altijd eerst naar het wat je wil bereiken met jouw website. Websites kunnen namelijk een of meerdere doelen dienen. De een gebruikt een website als visitekaartje, de andere als online brochure en weer een ander gebruikt hem echt als manier om nieuwe klanten te werven. Bij het (ver)bouwen van een website is het dus zaak om te kijken hoe jij jouw website wil gaan gebruiken. Gebruik je jouw website als brochure? Dan zijn grote foto’s belangrijk. Wil je nieuwe klanten werven? Dan moet er een duidelijk pad – van binnenkomst tot contactmoment – te bewandelen zijn voor de bezoeker. Samen met jou gaan we kijken wat het doel van jouw website is en hoe we dat doel gaan bereiken.

 

Call To Action

Uiteindelijk is het van belang om de bezoeker van de website een zogenaamde Call To Action te laten doen. Een Call to action is een knop, pagina, formulier of een ander element dat de bezoeker ervan overtuigd bij te dragen aan het gestelde doel voor de website. Het doel bepaalt dus niet alleen het uiterlijk, de indeling en de layout van de website, maar ook op welke manier je bezoekers wil overtuigen over te gaan tot een bepaalde actie en hoe je deze bezoekers aan je kan binden. Voorbeelden van een aantal Call To Actions (CTA’s) zie je hieronder:

  • · Het vragen om een terugbelverzoek.
  • · Het aanvragen van een offerte.
  • · Het inschrijven voor een training of cursus.
  • · Het downloaden van een brochure of folder.

 

Hoe zit een Call To Action er in de praktijk uit?

Hieronder staan een aantal voorbeelden van Call To Actions die aansluiten bij het doel van de website. Wanneer wij met je samen gaan werken gaan we dus samen kijken naar het doel van je website, hoe het webdesign hier bij aan moet sluiten en welke Call To Actions we in gaan zetten.

 

Nieuwsbrief

Heb je een fysieke winkel en is het doel van je website om meer klanten naar je winkel te krijgen? Dan is een voorbeeld voor een goeie Call To Action om je bezoekers ervan te overtuigen zich aan te melden voor de nieuwsbrief. Op die manier kun je ze elke maand de beste aanbiedingen en wijzen op de nieuwste producten. Je zou dan bijvoorbeeld in de sidebar en/of de footer van de website een veld kunnen plaatsen waar mensen hun email adres en eventueel naam achter kunnen laten.

 

Proefles

Heb je een praktijk waarin je mensen begeleidt bij het afvallen en je wil meer bezoekers van de website naar je praktijk trekken? Een goede Call To Action zou zijn om deze personen een gratis proefles aan te bieden middels een speciale pagina. Op de hele website verwijs je met een knop naar die speciale pagina en op de pagina zelf plaats je een simpel formulier met een aantal velden waarin ze hun gegevens achter laten. Hieronder zie je hoe we dit voorbeeld hebben toegepast bij een klant van ons. We hebben een menu item gemaakt dat linkt naar de pagina waar bezoekers een formulier kunnen invullen voor een gratis proefles. Daarnaast laten we op meerdere plekken in de website blokken zien die de bezoeker aanspoort over te gaan tot actie. De knoppen in deze blokken linken ook naar de pagina met het formulier.

 

 

Offerte aanvraag

Heb je een bouwbedrijf en je wil meer projecten binnen halen via je website? Een goede Call To Action is een pagina met daarop een formulier waarmee bezoekers eenvoudig en vrijblijvend een offerte aan kunnen vragen. Het formulier moet niet te veel velden bevatten en vooral snel in te vullen zijn. Op de pagina’s waar je verteld wat voor projecten je bedrijf doet en welke diensten je bedrijf levert, laat je elke keer duidelijk een knop zien die linkt naar de offerte pagina. Zo kunnen bezoekers – indien ze geïnteresseerd zijn – meteen over gaan tot actie.

 

Hoe passen wij dit zelf toe op onze website?

Uiteraard hebben wij zelf ook een doel gesteld aan onze website: meer klanten binnen halen via onze website. Dit doel realiseren we door actief bezig te zijn met onze eigen posities binnen Google en door de website zo in te richten dat alle informatie over onze diensten te vinden moet zijn op onze website (stuur ons een mail als dat niet zo is en we passen het aan!). Daarnaast maken we natuurlijk ook gebruik van Call To Actions om potentiele bezoekers er op te wijzen dat we direct aan de slag kunnen en geheel vrijblijvend eens willen kijken naar hun website (natuurlijk ook de jouwe, bekijk quickscan pagina maar eens).

 

Quickscan

In ons menu hebben we een quickscan pagina opgenomen. Daar kunnen bezoekers vrijblijvend, heel erg simpel en snel hun gegevens achterlaten zodat wij hun website eens kunnen bekijken en onze mening daarover kunnen geven. We geven dan gratis tips aan onze bezoekers zonder dat ze ergens aan vast zitten of ervoor moeten betalen.

 

Contactaanvraag

Op deze pagina waar wij alles vertellen over webdesign, wat het inhoudt, wat je er mee kan en waarom je voor ons zou moeten kiezen, zetten wij Call To Actions in om bezoekers ervan te overtuigen direct contact op te nemen wanneer zij vragen hebben over hun website of eens rond de tafel zouden willen gaan zitten. Scroll maar eens naar beneden, dan zie je de blauwe vlakken met daarin tekst en een knop. Op deze manier hopen we dat, wanneer je interesse is gewekt en je wel eens met ons rond de tafel zou willen, je meteen contact opneemt.

Plannen voor een nieuwe site of meer uit een bestaande site halen?

Webdesign vertalen naar een website

Bij Van Dongen Online werken we vrijwel altijd met WordPress. Dat is een vrij beschikbaar en open source Content Management Systeem waarin wij jouw site kunnen bouwen en je zelf jouw site eenvoudig kan beheren. WordPress bevat een zeer gebruiksvriendelijk admin paneel waarmee je de gehele website kan aanpassen en beheren. Via het admin paneel kun je het menu wijzigen, foto’s plaatsen, contactformulieren aanmaken, blogartikelen schrijven en nog 1001 dingen meer.

 

Waarom WordPress?

Onze visie is dat een site niet “af” is wanneer deze live gaat. Dan begint het pas, want je online aanwezigheid is namelijk niet iets statisch. Alleen als je online bezig bent en blijft met onder andere het:

  • aanpassen van je website
  • plaatsen van nieuws
  • delen van je nieuws op sociale kanalen
  • schrijven van blogartikelen
  • aanmaken van nieuwe teksten
  • updaten van foto’s
  • sturen van mailcampagnes

zal je online aanwezigheid groeien en zal je website een succes worden en je helpen met het laten stijgen van je omzet. Dit moet je zien als hetzelfde wanneer je een bedrijf offline runt. Indien je nooit actief klanten werft, je (winkel)pand nooit opruimt of verbouwt of nooit je assortiment aanpast, zal dit effect hebben op de groei van je bedrijf. Zowel online als offline: stilstand is achteruitgang.

WordPress is een uitermate geschikt platform om actief bezig te zijn met je website. Het is gebruiksvriendelijk en daardoor zeer gemakkelijk onder de knie te krijgen. Daarnaast is WordPress zeer eenvoudig uit te breiden met allerlei handige tools en plugins zodat je de website uit kan breiden met elke gewenste functionaliteit.

 

Maatwerk webdesign of werken met een template

Wanneer wij aan de slag gaan met WordPress, kiezen we er – samen met jou – voor om of een maatwerk template te bouwen of te werken op basis van een bestaande template.

  • Een maatwerk template heeft als voordeel dat het hele ontwerp vanaf een blanco vel kan worden bedacht en je ontwerp dus 100% kan laten aansluiten op je eigen wensen en ideeën. Daarvoor dienen we echter wel eerst een ontwerp te maken. Het nadeel van een maatwerk Template is dat het meer tijd kost en dus een groter budget vergt.
  • Een bestaande template heeft als voordeel dat het minder tijd kost en dus een kleiner budget vergt. We kiezen in dat geval samen met jou een template uit die wij als basis gaan gebruiken voor jouw website. Het nadeel is dan dat je niet 100% vanaf blanco een site kan ontwerpen. Gelukkig is dat in de meeste gevallen geen enkel probleem. De meeste bestaande templates bieden zo veel opties en mogelijkheden dat we de template dermate kunnen aanpassen dat hij perfect aansluit bij jouw wensen en ideeën!

 

webdesign omzetten naar wordpress

Wanneer je al een ontwerp hebt laten maken door een ontwerpbureau of zelf heeft bedacht hoe de website eruit zou moeten zien, dan kun je natuurlijk ook bij ons terecht. Doormiddel van de door ons beheerste technieken kunnen we elk ontwerp omzetten naar een maatwerk WordPress template (zoals hierboven beschreven) zodat jij of een van de medewerkers alsnog zelf de inhoud van de website kan beheren. Het voordeel is dat je dan altijd beschikt over een unieke website, ontworpen op basis van jouw eigen wensen, die toch zeer eenvoudig te beheren is doormiddel van een CMS. Deze werkwijze begint bij het concept, een design vanuit eigen ideeën of een designbureau, waarvan wij uiteindelijk de realisatie voor onze rekening nemen. Ben je op zoek naar een goede designer of designbureau? Neem dan even contact met ons op, door onze jarenlange ervaring weten we welke designers jouw wensen kunnen vertalen naar een concreet ontwerp en concept.

 

Responsive webdesign

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat inmiddels al meer dan de helft van alle gebruikers van het internet het wereldwijde web betreden via een mobiel apparaat, dat wil zeggen met een smartphone of tablet. Daarom is het belangrijker dan ooit om ervoor te zorgen dat jouw nieuwe website er niet alleen goed uitziet op een desktop of laptop, maar juist ook op een smartphone of tablet. Een aantal jaar geleden was het gebruikelijk om naast een website voor grote schermen een aparte website voor de kleinere schermen van mobiele apparaten te maken. Op zich geen slecht idee aangezien elke gebruiker een website te zien krijgt, die geoptimaliseerd is voor zijn scherm. Echter zit je dan met het probleem dat je twee websites moet beheren. Tegenwoordig wordt geadviseerd om gebruik te maken van responsive webdesign. Dat wil zeggen dat je slechts een website beheert die zichzelf aanpast aan de grootte van het scherm waarop de website wordt bekeken. Naast dat je maar een enkele website hoeft te beheren, krijg je ook niet te maken met het feit dat Google de inhoud van je website als duplicate content ziet.

 

Hosting

Als je nog geen website hebt, helpen we je graag bij het inregelen van goede hosting. Vraag je jezelf af “wat is hosting”? Dan zal ik je dat even kort uitleggen. Je website is eigenlijk niets anders dan een verzameling bestanden (tekst, foto’s, stijlen) en informatie. Wanneer je je website laat hosten, plaats je als het ware die verzameling bestanden op een computer die bereikbaar is vanaf het hele internet. Wat betreft hosting heb je verschillende kleuren en smaken waarbij de ene hostingpartij beter is dan de andere. Wij regelen al onze hosting via Kwaaijongens. Voor een vast bedrag per maand krijg je dan een domeinnaam, e-mail adressen en hosting waar Google van smult en jij dus meer kans hebt om hoger te komen in de zoekresultaten. Wij hebben keer op keer gezien dat websites die gehost worden door Kwaaijongens sneller en beter worden gevonden door Google!

 

Werken jullie ook met andere technieken

Bij het realiseren van jouw website maken we vooral gebruik van WordPress. Uiteraard kunnen we indien gewenst je website ook realiseren in een ander CMS of zelfs van scratch bouwen in een zelfgeschreven CMS. Wij beheersen vele talen, technieken en platformen zoals: PHP, Javascript, CSS3, HTML5, jQuery, REST, Laravel, Vue.js, MySQL, WordPress, Magento, Joomla en Woocommerce.

Plannen voor een nieuwe site of meer uit een bestaande site halen?

Content en marketing strategie

Bij Van Dongen Online is ons motto dat een website niet af is wanneer de ontwikkeling daarvan klaar is. Je moet (continu) bezig zijn met je website en op verschillende manieren bezoekers naar je toe trekken. Het werkt doorgaans goed om ook daadwerkelijk meerdere kanalen in te zetten omdat je potentiële klanten op verschillende wijze te benaderen zijn en op verschillende plekken actief zijn. Van alle vormen van (online) marketing hebben wij kaas gegeten, dus wanneer je met een vraagstuk zit, schroom dan niet en neem direct contact op.

 

Wat zijn de mogelijkheden?

Wat betreft het uitvoeren van een content/marketing strategie zijn er veel mogelijkheden die elkaar ook enigzins overlappen. Uiteraard kunnen wij je bij al deze verschillende mogelijkheden helpen. De onderstaande lijst is slechts een indicatie van de mogelijkheden en absoluut geen uitputtende lijst.

 

SEO

SEO, oftewel Search Engine Optimisation. SEO houdt in dat je met je website aan de slag gaat, op het gebied van de techniek, de inhoud en externe links zodat deze op organische wijze op steeds meer posities en hogere posities in de zoekmachines (zoals Google) te vinden is. Bij SEO ga je kijken naar zoektermen die aansluiten bij je dienstverlening en vervolgens ga je je website optimaliseren voor deze zoektermen. Het voordeel van SEO is, dat als je eenmaal een goede positie hebt behaald je er ook voor langere tijd profijt van hebt. Het nadeel van SEO is dat je niet binnen een dag op de eerste plek zal staan en het dus wel even kan duren voordat je echt gaat scoren. SEO is dus een investering voor de lange termijn. Bij Van Dongen Online zijn we zeer gespecialiseerd in SEO en hebben we vele bedrijven geholpen aan top 5 posities op belangrijke zoekwoorden in hun markt.

 

SEA

SEA, oftewel Search Enginge Advertising. SEA is het maken van reclame/adverteren binnen een zoekmachine. Wanneer een gebruiker op een advertentie klikt wordt deze naar jouw website gestuurd en betaal je een bepaald bedrag aan de zoekmachine. Dit bedrag is op basis van een veiling, en wordt dus bepaald door de het aantal concurrenten en de grootte en waarde van de markt waarin je je begeeft. Het voordeel van SEA is dat je binnen een dag bovenin de zoekmachines kan komen, echter is het ook zo dat wanneer je stopt met adverteren je ook direct uit de zoekresultaten verdwijnt. SEA is in tegenstelling tot SEO dus een investering voor de korte termijn.

 

Facebook advertising

Facebook advertising is eigenlijk hetzelfde als SEA. Je bepaald een doelgroep en maakt een campagne en elke keer als iemand klikt op een advertentie betaal je een bepaald bedrag aan Facebook. Het voordeel van het adverteren binnen Facebook is dat Facebook veel van haar gebruikers weet. Je kan dus een hele specifieke doelgroep afbakenen waarop je je advertenties richt. Ben je een kledingwinkel in Utrecht voor jongere mannen en je verkoopt niet online dan kun je dus een advertentie heel specifiek richten op Alle mannen tussen de 18 en 36 in de omgeving van Utrecht die mode of lifestyle als interesse hebben. Je kunt zelfs heel eenvoudig meerdere advertenties maken voor verschillende doelgroepen en zo heel persoonlijk elke doelgroep aanspreken waardoor je meer kans hebt dat ze klikken op jouw adverentie. Denk aan een advertentie voor mannen en een voor vrouwen, voor jonge mensen en voor ouderen of voor Voetballers en voor Hockyers. De mogelijkheden zijn eindeloos. Deze advertenties worden getoond in de timeline van gebruikers die binnen je doelgroep bepaling vallen. Daardoor zijn de advertenties minder storen dan de schreeuwerige banners die je op veel websites ziet en worden ze als minder storend ervaren.

 

Remarketing

Wanneer je adverteert binnen een zoekmachine zoals Google of binnen Facebook is het ook interessant om eens te denken aan Remarketing. Dit houdt in dat wanneer iemand een pagina op je website of een product in je winkel bekijkt, maar niet besluit te kopen of te bestellen, deze gebruiker op andere websites wordt herrinerd aan die specifieke pagina of dat specifieke product. Op die manier kan je potentiële klanten wellicht alsnog overhalen terug te komen naar jouw website of winkel en alsnog over te gaan tot bestellen.

 

Content marketing

Naast adverteren kun je ook aan de slag met content marketing. Dit houdt in dat je content gaat maken die interessant is voor je doelgroep en deze content gaat delen op bepaalde platformen waar jouw doelgroep actief is. Een veel voorkomende manier van content marketing is Bloggen, daarbij ga je schrijven over jouw bedrijf/branche/markt/doelgroep en ga je deze content delen op bijvoorbeeld Facebook, Twitter of Instagram. Je richt een blog in op je eigen website en vervolgens deel je de link van het artikel dat je hebt geschreven via de eerder genoemde sociale platformen. Wanneer je een mailinglijst hebt, is het ook zeer interessant om eens per maand of tweemaandelijks je nieuwe artikelen te delen met je publiek.

 

E-mailmarketing

Een manier van marketing die erg goed werkt vanwege haar persoonlijke stijl is E-mailmarketing, denk aan een nieuwsbrief. Er zijn tegenwoordig legio partijen die het heel erg makkelijk maken om e-mail adressen te verzamelen en vanuit hun platform deze e-mailadressen maandelijks een op maat gemaakte aanbieding te sturen. Waarom werkt e-mailmarketing zo ontzettend goed? Omdat mensen jouw expliciet toestemming geven hun te benaderen, ze willen zelf dat jij ze benadered met informatie, tips, aanbiedingen en interessante content. Een bekende provider voor het houden van mail campagnes is Mailchimp. Bij Van Dongen Online hebben we veel ervaring met het aanmaken van een mailchimp account, het opbouwen van je mailinglijsten en het versturen van campagnes.

 

Offline marketing

Naast alle online manieren van marketing is het natuurlijk ook nog steeds mogelijk om aan offline marketing te doen. Je kan adverteren in de lokale krant, bij een sportclub of via het uitdelen van Flyers. Wanneer je het goed aanpakt kan offline marketing nog steeds heel erg goed werken, alleen is het lastig om te meten wat het effect is. Bij Online marketing is het tegenwoordig erg eenvoudig om bij te houden waar je bezoekers vandaan komen en welke manier van marketing voor jouw website het meest effectief is.

Dit was in vogelvlucht een introductie over webdesing door Van Dongen Online. Natuurlijk kunnen we deze informatie beter overbrengen in een persoonlijk gesprek. Dus heb je vragen of interesse in een van onze diensten? Twijfel niet en neem meteen contact op. Wij helpen je graag, al is het maar in de vorm van advies!

Plannen voor een nieuwe site of meer uit een bestaande site halen?