Doe de SEO quickscan Skip to main content

Search Engine Optimization (SEO)

SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie, richt zich volledig op de organische zoekresultaten en dus onbetaald scoren op de juiste zoekwoorden in Google. SEO staat dan ook voor Search Engine optimization, en het richt zich dus op het organisch verkeer en onbetaalde zoekmachine resultaten volgens het Google algoritme. Het is een hele dienst an sich geworden. Maar dat is ook niet gek, want met het goed scoren in Google (en andere zoekmachines…) valt immers veel geld te verdienen.

Waarom SEO bij VDO?

  • Meer dan 10+ jaar ervaring.
  • Specialist op ieder vlak van SEO (content, backlinks, techniek, etc.)
  • Een maatwerk benadering voor ieder project.
Doe de gratis quickscan
Ik wil #1 posities

Resultaten van onze klanten

  • Binnen 1 werkdag reactie
  • Inzicht in de mogelijkheden per mail of telefoon
  • Direct een vrijblijvende afspraak maken is mogelijk

Waar kunnen onze experts je mee helpen?(Vereist)
Naam(Vereist)
Wanneer kunnen we je het beste bereiken?

Keyword analyse

Wij doen een keyword analyse, zo weten we waar we ons op dienen te focussen met de SEO campagne.

Technische analyse

Vervolgens doen we een technische analyse. Denk aan veiligheid, snelheid en indexeerbaarheid.

On-page

Wij schrijven teksten, verbeteren de interne structuur en optimaliseren de conversie.

Off-page

Wij bouwen backlinks die jouw website écht omhoog pushen. Kwalitatieve en relevante links voor de beste resultaten.

10+ jaar ervaring

Wij hebben 10+ jaar ervaring met SEO en hebben al tientallen ondernemers (klein en groot) geholpen met de vindbaarheid van hun website. Zo hielpen we webwinkels met een omzet van meer dan 1 miljoen euro in omzet deze te verdubbelen. Maar ook lokale restaurants om hun aantal reserveringen te verdubbelen.

Gerichte SEO met écht resultaat en échte groei. Dat is SEO van Van Dongen Online.

Google Reviews
Wat klanten
over ons zeggen
Van Dongen Online
4.5
Gebaseerd op 13 beoordelingen
powered by Google
js_loader

We leven in een tijd waarin we steeds meer online zijn, waar we steeds meer en steeds frequenter gebruik maken van het internet. We gebruiken het internet om informatie op te doen, producten te kopen, muziek te luisten, video’s te kijken, te communiceren met elkaar, en natuurlijk om te Facebooken. Daarom is het als bedrijf gevonden worden op de ”search engine result page” belangrijker dan ooit.

Velen richten zich met SEO voornamelijk op conversie optimalisatie. Het omzetten van bezoekers naar klanten of leads is wat we verstaan onder conversie optimalisatie. Het is ook niet gek dat Google, als de navigatie door dit enorme pad een immens groot bedrijf is geworden. In dit artikel willen we je alles vertellen over SEO, welke pijlers vallen er onder, waar moet je absoluut rekening mee houden en wat je ook vooral niet moet doen. Navigeren door deze pagina gaat eenvoudig dankzij onderstaande navigatie structuur, klik op een van de links en je komt vanzelf bij dit onderdeel uit.

Hoe werkt SEO?

De betekenis van SEO is voor veel bedrijven de laatste jaren fors toegenomen, zoekmachine resultaten doen er niet alleen meer toe voor 100% online bedrijven, ze doen er toe voor ieder bedrijf omdat het belang van online aanwezigheid zo groot is. Het gaat in feite om je website optimaliseren op een dusdanige manier dat hij in de zoekmachine beter scoort.

De betekenis van SEO is voor veel bedrijven de laatste jaren fors toegenomen, zoekmachine resultaten doen er niet alleen meer toe voor 100% online bedrijven, ze doen er toe voor ieder bedrijf omdat het belang van online aanwezigheid zo groot is. Het gaat in feite om je website optimaliseren op een dusdanige manier dat hij in de zoekmachine beter scoort.

Echter, het gaat niet alleen om potentiële klanten. Goede SEO staat of valt bij heel veel details die goed geregeld moeten zijn. Een goede meta omschrijving, backlinks, interne links enzovoorts horen daar dus allemaal bij. Goede SEO is dus echt een groot project en het is wel meer dan een aantal praktische tips voor betere vindbaarheid. Het is een service, een service waar de SEO specialisten Van Dongen Online beter in presteren dan wie dan ook.

Maar hoe werkt SEO dan precies? We onderscheiden binnen zoekmachine optimalisatie grofweg drie pijlers, dit zijn: on page, off page, en technische SEO. We vertellen je hieronder meer over on-page optimalisatie.

On page SEO is alles wat te vinden is op de pagina, dus als we kijken naar deze pagina zien we helemaal bovenaan het volgende: ons logo, de menu structuur, de social share buttons. Daarna komt de ‘content’, hieronder valt het volgende: teksten (SEO copywriting of uniek), afbeeldingen, een call to action, links en soms zijn er nog video’s te vinden. Tot slot hebben we de footer, waar we contact informatie en algemene informatie vinden. On-page is dus alles wat we op een webpagina kunnen vinden. Het overtuigen van de potentiële klant gaat veel verder dan alleen goede content en zaken als een goede meta beschrijving. Wat nog veel belangrijker is, een goede structuur op de pagina.

Off page SEO is alles wat buiten onze eigen website om gebeurd. Zo zijn er heel wat andere websites die een link hebben geplaatst naar onze website (alles over linkbuilding), deze links vertegenwoordigen allemaal een waarde. Dus als er een link komt van de website BrabantsDagblad.nl en deze link verwijst naar onze pagina, dan krijgen wij waarde van het Brabants Dagblad naar onze website. Andere off-page factoren zijn social media kanalen, zo telt het mee voor jouw rankings of je veel followers, likes, kringen en connecties hebt. Dus heb je een interessant blog artikel, vergeet deze dan vooral niet te delen binnen de juiste pagina’s!

Technische SEO optimalisatie is zoals aangegeven een van de drie grotere pijlers binnen zoekmachine optimalisatie. Technische SEO is alles wat te maken heeft met de website, maar wat óf niet te zien is voor de bezoekers óf wat net te technisch is voor een leek. Denk aan de url structuur, de hosting en snelheid, de leeftijd van het domein en de meta beschrijvingen. Een website moet ook technisch goed in elkaar zitten om het beste resultaat binnen het algoritme van Google te behalen.

Vooral deze vorm van SEO vereist SEO specialisten van Van Dongen Online. Technische SEO is net zo belangrijk voor een goede positie dan alleen goede content. Een website goed laten scoren vergt ook technische kennis om de puntjes op de I te zetten. Wij krijgen jouw website hoger in de ranking, niemand weet zo goed hogere posities te behalen als wij. Wij zien in dat SEO enorm belangrijk is. Voor ons betekent SEO meer dan relevante resultaten. Klanten laten groeien en een samenwerking ontwikkelen op de lange termijn om niet alleen succesvol te worden, maar ook te blijven, dat doet er voor ons toe!

Duplicate content

Kwalitatieve content is belangrijk als je goed gevonden wilt worden in de organische resultaten. Een aantrekkelijke titel, een goede meta beschrijving, specifieke zoekwoorden en uiteraard een aantrekkelijke tekst, afbeeldingen, video en ga zo maar door. Een grote valkuil voor veel klanten is echter duplicate content. Dit is dubbele inhoud, Google gebruikt kwalitatieve content vooral als maatstaf en dubbele inhoud kan de kwaliteit in de ogen van Google schaden. Dit kan in twee gevallen voorkomen:

  • Externe dubbele content: Webpagina’s op twee verschillende websites
  • Interne dubbele content: Webpagina’s op dezelfde websites

Dat laatste is onderdeel van de lokale SEO en dit doe je dus zelf, de eerste mogelijkheid is iets lastiger, maar met het toepassen van de juiste SEO tips en tricks is ook dit op te lossen. Problemen met dubbele content? Onze SEO expertise verhelpt dit probleem!

Wat zijn keywords?

Keywords zijn letterlijk sleutelwoorden, maar we bedoelen hier eigenlijk mee wat de sleutelwoorden zijn voor een website. Waar richt je je als website op? Op welke termen zoekt jouw potentiële doelgroep? Voordat we aan de slag gaan met een SEO traject, gaan we eerst goed bekijken wat de juiste zoekwoorden zijn. We wegen bepaalde zoektermen af aan de volgende factoren: zoekvolume, concurrentie, eigen potentie, conversie gerichtheid. Daarnaast kijken we altijd nog naar relevante zaken die per bedrijf kunnen verschillen, want voor een webwinkel kijken we intensief naar hoe we op een product kunnen differentiëren van concurrenten, voor een lokale onderneming gaan we juist kijken naar lokale termen (ook wel long-tail keywords genoemd). Het is een wat lastig verhaal, maar we vertellen je er graag meer over!

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Het voornaamste verschil tussen Search Engine Optimization oftewel SEO en Search Engine Advertising oftewel SEA is dat het met het laatste gaat om betaalde advertenties binnen de zoekmachine. Het doel van deze twee kan hetzelfde zijn, maar soms ook niet. SEO werkt alleen net even anders en gaat vooral om optimalisatie op de lange termijn.

SEA is dus echt zoekmachine adverteren en focust zich dus niet op de organische zoekresultaten. Daarnaast zijn de middelen ook anders, met SEA kun je bijvoorbeeld makkelijker inspelen op de lokale zoekintentie, maar om gevonden te worden moet je altijd budget blijven uitgeven. Bij SEA adverteer je op een bepaalde zoekterm aan een potentële klant vaak via Google ads of eventueel via een andere zoekmachine.

SEO gaat echt om het optimaliseren van je website zodat potentiële klanten je ook blijven vinden en een goede SEO strategie heb je dus op de langere termijn meer aan met het oog op online marketing.

Wat is géén SEO?

Ken je de uitspraak “Alles is marketing”? Nou, deze gaat in onze ogen ook op voor zoekmachine optimalisatie. SEO is alles wat er online gebeurt, dus wat je doet met jouw website, hoe jouw bedrijf actief is op social media, maar ook waar je adverteert. Een advertentie bij bijvoorbeeld het Brabants Dagblad kan betekenen dat zij deze ook online plaatsen, zo beïnvloedt het je vindbaarheid weer. Dit behoort dus ook tot de betekenis van SEO. En SEO is belangrijk, want je kunt veel potentële klanten mislopen met slechte SEO.

En je zou denken dat offline niets te maken heeft met de vindbaarheid van jouw website. Maar is dat wel waar? De scheiding tussen online en offline wordt steeds dunner, en offline advertenties lijden ook steeds vaker tot online exposure. Denk aan een advertentie bij de lokale voetbal club, deze zou normaal gesproken weinig invloed hebben op jouw website en rankings. Maar doordat jij de lokale club sponsort, is de kans groter dat jouw bedrijf weer meegenomen zal worden in artikelen van bijvoorbeeld kranten en blogs, hierdoor krijg je weer meer online exposure. Dit alles is een gevolg van het feit dat alles steeds meer online gericht is. Maar dit is nogal een opinie stuk, dus dit onderwerp zullen we ongetwijfeld nog bespreken binnen ons blog.

Vragen?

Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

SEO en Zoekmachine Optimalisatie

Nou, het enige verschil is eigenlijk dat Search Engine Optimization Engels is, en dat Zoekmachine Optimalisatie Nederlands is. Dus werk je zelf met de Nederlandse term, schrik dan niet als je af en toe de Engelse tegenkomt. De Engelse wordt overigens afgekort tot SEO, de Nederlandse korten we eigenlijk nooit af. Search engine optimization oftwel zoekmachine optimalisatie is dus eigenlijk precies hetzelfde.

Naast SEO zou je wel eens van de term SEA gehoord kunnen hebben, dit staat voor Search Engine Advertisement. Hier doelen we dus op het adverteren binnen Google middels Adwords. En de overkoepelende naam voor SEO en SEA is SEM, je raadt het al: Search Engine Marketing.

Linkbuilding

Linkbuilding is het plaatsen van een vermelding van de ene website, naar een andere. Deze vermelding gebeurt in de vorm van een hyperlink. Dit is een opmaak om aan te geven dat een vermelding eenvoudig een klikbaar moet zijn, zodat gebruikers van een website eenvoudig door kunnen gaan naar een volgende pagina. Links worden gebruikt op website, maar deze hyperlinks worden bijvoorbeeld ook gebruikt in tekstverwerkers zoals Word.

Linkbuilding is een van de vele technieken waar Google waarde aan hecht voor het rangschikken van websites in haar resultaat pagina’s. Er zijn veel verschillende meningen over de exacte waarde die Google hecht aan linkbuilding, vroeger was linkbuilding een erg eenvoudige manier om goed te scoren. Maar door vele spam en scam praktijken is Google steeds anders gaan kijken naar linkbuilding.

Wat is organische linkbuilding?

Organische linkbuilding is ongeveer het tegenovergestelde van betaalde linkbuilding. Bij organische linkbuilding houden we ons bezig met het verkrijgen van links op een natuurlijke wijze. Dus, welke websites zouden geïnteresseerd zijn om een link naar jouw website te plaatsen? Welke blogs willen misschien een link naar jouw website plaatsen? Alles draait hier om het ‘natuurlijke linkbuilden’.

Wat is interne linkbuilding?

Interne linkbuilding zijn alle links die binnen een website blijven. Dus de linkjes naar de contact pagina, links die je van de ene pagina naar een diensten pagina sturen, of een link binnen een blog artikel die de bezoeker naar een product stuurt. Met interne linkbuilding leggen we als het ware een pad uit voor de bezoeker, zodat hij/zij het optimale pad kan doorwandelen. Voor Google is dit interne pad ook erg belangrijk, want aan de hand van dit pad ziet Google hoe jouw website is opgebouwd. Is het pad logisch opgebouwd? Krijg je nergens foutmeldingen? Is het ook relevant voor een bezoeker?

Wat is ‘whitehat’ en ‘blackhat’ link building?

Om het verschil tussen beide vormen uit te leggen zullen we per term uitleggen wat het exact inhoudt.

Whitehat is goede linkbuilding. Om te relateren aan de hierboven genoemde vragen, organische linkbuilding, interne linkbuilding en tekstuele linkbuilding vallen normaliter onder whitehat. Met whitehat linkbuilding probeer je op een eerlijke manier waarde te creëren voor jouw website.

Blackhat is slechte linkbuilding. Onder blackhat linkbuilding vallen betaalde links, spam linkbuilding en negatieve linkbuilding. Hier richt men zich dus op het spammen, snel scoren en het op onnatuurlijke wijze opbouwen van waarde. Deze vorm van linkbuilding wordt steeds sneller en effectiever bestraft door Google.

Wat is betaalde linkbuilding?

Betaalde linkbuilding is het (in)kopen van links. Dit was vroeger een vrij normale methode van linkbuilding, was je bijvoorbeeld op zoek naar links in de interieur branche, dan nam je contact op met een bureau en zij plaatsten tegen betaling in een keer 1000 links naar jouw website. Echter is dit totaal niet de wijze waarop je het vandaag de dag aan zou moeten pakken! Vandaag de dag hoor je je te focussen op organische linkbuilding.

Wat is spam-linkbuilding?

Spam linkbuilding heeft veel raakvlak met betaalde linkbuilding. Met spam linkbuilding bedoelen we voornamelijk links die totaal niet relevant zijn aan het onderwerp van de website waar naar gelinkt wordt. Denk aan een link vanaf een voetbal website naar een website over schapen… De onderwerpen zijn niet relevant aan elkaar, dit ziet Google ook, dus zij waarderen de link vrijwel niet.

Wat is negatieve linkbuilding?

Kortweg: het spammen met links naar de concurrentie. Door hele slechte spam links in te stellen op websites van concurrenten, worden hun rankings beïnvloedt. Deze methode wordt wel eens gebruikt, maar wij zetten deze zelf nooit in. Wij geloven in het bouwen aan de eigen krijgt, niet aan het neerhalen van een ander.

Wat is tekstuele linkbuilding?

Tekstuele linkbuilding is een term die veelal door SEO-experts wordt gebruikt. We doelen dan op een link die onderdeel is van een grotere tekst. Een voorbeeld van tekstuele links is een link in een blog of kranten artikel, omringd door een alinea over hetzelfde onderwerp. Het voordeel van tekstuele linkbuilding is dat het erg relevant is aan het onderwerp van de website en link, dus het heeft meer waarde dan een ‘simpele link’.

Alle voordelen van SEO van VDO op een rij

Enorm veel voordeel dankzij SEO van VDO.
Wij zijn de specialist, hieronder geven we je puntsgewijs aan waarom en hoe.

  • Vaste prijs – geen onverwachtse kosten
  • Professioneel advies dankzij jarenlange ervaring
  • Geen ingewikkelde contracten. Daar wordt niemand vrolijk van
  • Wij denken niet vanuit SEO – maar vanuit het groeien van jouw business
  • Wij genereerden 1.000.000+ extra bezoekers voor onze klanten
  • Ervaring met webwinkels en websites – nationaal en internationaal
  • Wij zijn informeel en direct – zo laten we jouw bedrijf écht groeien
  • Heldere afspraken, dan weten we beide waar we aan toe zijn
  • SEO experts in Duitsland en België (inclusief linkbuilding)

Ontmoet onze SEO-experts

Google My Business

Google heeft zelf vele mogelijkheden om een de vindbaarheid van jouw website te verbeteren, denk onder meer aan Google Plus en Google My Business. In dit stuk gaan we verder in op Google My Business.

Google My Business (ik kort het nu even af tot GMB) is een overkoepelende web applicatie voor Google Business en Google plus. Dit maakt het makkelijker om jouw bedrijfsgegevens te beheren en overal up-to-date te houden. GMB is een aanvulling op je eigen website en het maakt het mogelijk om wat extra’s toe te voegen aan de resultaat pagina in Google.

Social Media

Social Media is een belangrijk onderdeel binnen zoekmachine optimalisatie, zoals we eerder al aangaven is linkbuilding erg belangrijk voor de waardebepaling door Google. Maar wat is de laatste jaren nou enorm gegroeid? Juist, social media gebruik. Netwerken zoals Facebook worden door iedereen geraadpleegd en we bekijken dagelijks afbeeldingen op Instagram. Social media wordt daarom ook gezien als een soort linkbuilding, want als jij erg veel likes krijgt doe je toch echt iets goed.

Is er een overkoepelende social media tool?

Ja, deze zijn er inderdaad. Er zijn veel tools die het mogelijk maken om meerdere social media accounts tegelijkertijd te beheren, zoals de BuzzBundle (onderdeel van SEO Powersuite) en HootLet. Met deze tools plaats je een bericht op bijvoorbeeld Facebook en Twitter, maar krijg je ook alle meldingen centraal binnen en kun je zelfs alle data centraal bijhouden.

Google Plus

Omdat Google Plus en Google My Business erg veel overlapping hebben, trekken we deze even samen. Google Plus is het social media van Google zelf, en omdat het een van hun eigen netwerken is raden we het zeer aan om deze te gebruiken. Ook hier is het mogelijk om actief bezig te zijn, actief te delen. Maar Google+ wordt voornamelijk gebruikt door professionals in de technische en online wereld, dus je kunt jezelf afvragen of het wel zo relevant is voor jouw bedrijf. Mocht het niet echt relevant zijn aan jouw bedrijf, zorg er dan wel voor dat je in ieder geval jouw eigen Google+ pagina goed inricht.

Welke social media is goed voor mijn bedrijf?

Als we ons gaan richten op social media is het erg belangrijk om na te denken over de doelgroep, waar bevinden zij zich? Zit de doelgroep op Facebook, LinkedIn, of juist op op Instagram? Neem bijvoorbeeld een advocatenkantoor die zich richt op de professionals. Deze professionals zullen zich vast bezighouden op Facebook, maar is dit ook het platform waar deze mensen benaderd willen worden door een advocatenkantoor? Waarschijnlijk niet, want Facebook is een platform voor privé aangelegenheden. Een advocatenkantoor kan zich dus beter richten op LinkedIn, het platform voor professionals. Heb je een bloemenzaak? Dan is LinkedIn misschien erg relevant als je de B2B klanten wilt benaderen, maar je zou Instagram weer kunnen gebruiken om regelmatig een goede visuele indruk te geven van jouw bloemen. Er is geen minimum of maximum voor het aantal social media accounts wat je als bedrijf moet hanteren, maar overweeg goed welke je gaat gebruiken én waarom je dit netwerk gebruikt om jouw doelgroep te benaderen.

Vragen?

Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Rich Snippets

In dit onderdeel gaan we in op de rich snippets, dit zijn de extra gegevens die je regelmatig tegenkomt in de resultatenpagina’s van Google. We kennen de rich snippets voornamelijk van de sterren in Google, maar dit zijn zeker niet de enige rich snippets die er zijn. Hieronder geven we je per vorm meer informatie:

Reviews: Zoals aangegeven zijn de sterren de bekendste en de meest voorkomende rich snippets. De sterren worden meegegeven aan een website met reviews. Doordat de sterren zichtbaar zijn in Google kunnen zoekenden direct zien hoe bijvoorbeeld een product of bedrijf wordt beoordeelt.

Sterren als rich snippets | SEO bij VDO

Product: Hoe makkelijk zou het niet zijn als we in Google direct de prijs zouden kunnen zien van een product? En de voorraad? En zelfs de reviews? Nou, dat kan dus, met de rich snippets. Hieronder zie je een voorbeeld, helaas van bol.com (daar zijn we geen fan van), maar ze doen dit wel goed. Zoals te zien krijgt deze snippet de beoordeling, de prijs en de voorraad mee.

Producten als rich snippets | SEO bij VDO

Recepten: Tegenwoordig kunnen we ook eenvoudig rich snippets toevoegen voor recepten. Dit is ontzettend handig voor websites die hier veel over schrijven, want een recept krijgt zelfs een afbeelding mee in Google. En dan loopt het slijm je al snel in de mond…

Recepten als rich snippets | SEO bij VDO

Evenementen: Zelfs voor evenementen is het mogelijk om rich snippets in te regelen. Zo kan iemand die bijvoorbeeld op zoek is naar de show van Daniel Arends direct zien waar en wanneer deze show weer wordt gegeven.

Evenementen als rich snippets | SEO bij VDO

Software: ook voor software is het mogelijk om rich snippets mee te geven. Het gaat dan echter voornamelijk om apps die te vinden zijn in de appstore.

Video: Dit zul je mogelijk wel al vaker gezien hebben. Video’s in de SERP’s van Google. Door de gegevens van een video goed mee te geven kan een video snel en eenvoudig te vinden zijn in Google, dit kan van enorm voordeel zijn voor bijvoorbeeld vloggers.

Nieuws artikelen: Ook voor nieuws artikelen is het mogelijk om meer informatie mee te geven, zo kan de datum, de schrijver en het magazine / de krant meegegeven worden. Zoek je dus op iets vrij actueels, dan is de kans groot dat je dit gaat zien.

Sinds wanneer worden rich snippets gebruikt?

Nou, sinds 12-05-2009. Toen begon Google met het gebruiken van enkele formats voor het beter begrijpbaar maken van pagina’s, om zoekenden sneller en beter te kunnen voorzien van hun vraag.

Hoe kan ik rich snippets op mijn website krijgen?

Dit kan door de code te gebruiken die onder andere Google aanbeveelt, deze code plaats je in de html-zijde van de website. Maar gelukkig zijn er voor WordPress meerdere plug-ins die het erg eenvoudig maken om rich snippets in jouw website op te nemen. Zo kun je gebruik maken van de all in one plug-in. Mocht je er toch niet uitkomen, aarzel dan niet en bel of mail ons.

Kan ik deze opmaak ook ergens testen?

Jazeker, dat kan bij Google zelf. Rich snippets / Schema.org testen doe je hier.

Voor wie zijn rich snippets van belang?

Dit kan voor vrijwel iedereen van belang zijn, zo is het van enorme toegevoegde waarde voor: winkel eigenaren, bloggers, webwinkels en mensen die regelmatig bezig zijn met hun website.

Houdt je een blog bij, dan is het zeer relevant om je met rich snippets aan de slag te gaan. Een blog is immers erg relevant om up-to-date te houden, dus de volgende richt snippets zou je kunnen toepassen: publicatie datum, auteur, reviews door lezers met sterren, laatste update, afbeelding (van het onderwerp of auteur).

Ook voor webwinkels is het van groot belang. Met rich snippets kun je eenvoudig reviews (sterren) plaatsen, maar ook de actuele status van een product.

Wat is het verschil tussen Schema en rich snippets?

Schema is een methode om een pagina met code op te maken. Deze methode heet Schema en wordt ondersteund door Google en de andere grotere zoekmachines. Schema is dus alles wat zich op jouw website bevindt.

Rich Snippets zijn de resultaten in de resultaat pagina’s van Google, dus de sterren, datum, prijs, afbeelding, auteur etcetera. Rich Snippets is dus alles op de pagina van Google.

DE ONE STOP SHOP VOOR ONLINE SUCCES

Waarom ondernemers voor VDO kiezen

We doen niet alleen wat je van ons vraagt, maar we zetten die extra stap. Wij denken strategisch met je mee en zorgen er voor dat jouw website en online marketing een succes worden. Wij zijn pas tevreden als jij dat bent.

  • Jong & enthousiast team
  • Vaste prijzen - je weet altijd waar je aan toe bent
  • Van jouw website een succes maken, dat is ons doel
  • Geen ingewikkelde contracten
  • Website bouw, hosting en online marketing onder één dak
  • Je kunt ons 6 dagen per week bellen bij vragen
Contact opnemen

Onze werkwijze

Deze stappen nemen wij om jouw succes te ontwikkelen.
Gerichte SEO met écht resultaat en échte groei. Dat is SEO van Van Dongen Online.

Vooraf

Het eerste gesprek

Voor onze afspraak ontvangen we graag inzichten in jullie keywords en concurrenten. Aan de hand hiervan geven wij jou inzicht in de zoekvolumes, de sterkte van de concurrentie en wat we voor jouw website zouden moeten doen.

Begin van de samenwerking

Afspraak en overeenkomst

Tijdens de afspraak nemen wij je mee in de positieve en negatieve punten binnen jouw website. Zo krijg je optimaal inzicht. We doen je vervolgens een voorstel voor de samenwerking qua budget / uren.

Aan de slag

De samenwerking

We komen tot overeenkomst voor de samenwerking. Wij gaan aan de slag met de SEO. Wij beginnen met de keyword analyse en technische analyse. Vervolgens gaan we doorlopend aan de slag met de teksten (on-page) en linkbuilding (off-page).

Bijsturen en verbeteren

Doorlopend optimaliseren

We bespreken de resultaten per telefoon, mail of Skype. Wij geven jou inzicht in wat we gedaan hebben en wat het resultaat is. Zelf heb je altijd inzicht in de Analytics. Zo blijven we samen optimaal bijsturen. Ook als jullie bijvoorbeeld een nieuw product of dienst aanbieden.

Met VDO kies je voor

Vragen?

Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.